wrang Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Vad är max temp på 3watts ledlampor för att det skall funka eller inte gå sönder för tidigt...Tänkte ev byta ut mina 2x8watts T5 mot 6-8st blåa led istället.Arnmaturen är en Giesemann Nano Citera
_Manne_ Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Blir det sketvarmt även där rören sitter ? Någon mellanväg mellan Mh o rör ?Tyvärr kan jag inte med säkerhet en temp.. Annars kör en uppsättning billiga LEDs o prova med.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Kan eventuellt bli lite väl varmt. Jag skulle nog kompletterat med en extern kylfläns med dioder utanför den där. Däremot. Byta ut MH:n i mitten mot ett multichip! Mumma. Citera
wrang Postat 1 februari 2013 Författare Postat 1 februari 2013 Blir det sketvarmt även där rören sitter ? Någon mellanväg mellan Mh o rör ?Tyvärr kan jag inte med säkerhet en temp.. Annars kör en uppsättning billiga LEDs o prova med.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalknej tyvärr ingen mellanväggJa 2st nya t5 rör gå rpå ca 400:- å en drivare som jag hittat 750 + led + kylfläns säg 1200:- för att testa.Jag kör imorgon ett test hur varmt det blir med att köra MH lampan igång å lägger in en Kött termometer så vet man på ett ungefär.Kan eventuellt bli lite väl varmt. Jag skulle nog kompletterat med en extern kylfläns med dioder utanför den där. Däremot. Byta ut MH:n i mitten mot ett multichip! Mumma. Ja det hade vart kul med en M-led men har precis köpt en ny hm lampa å har ej sett några snygga led multiship. då är det bättre att köpa en färdig ledramp Citera
Guest Postat 1 februari 2013 Postat 1 februari 2013 Jag skulle ha dem där blir ju tokvarmt tror dem kommer poffa förtidigt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.