Krulle Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Skulle behöva lite hjälp!Är rätt ny på dethär så vet inte ens vad "saken" jag vill ha hjälp med heter :/Bifogar iaf en bild på den.Den har börjat "sära/spricka" i foten och ser inte alls frisk ut.Mina värden är följande.Temp 24,6Salinitet 1,023pH 8,2kH 7,3Ca 480Mg 1480Ammoniak mindre än 0,25Nitrit 0Nitrat 0Fosfat 0,03Vore mycket tacksam för hjälp.Mvh Citera
Wigge Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 ser ut som den forplantar sig, den håller på att dela sig så att du får 2 st istället för 1 Citera
Krulle Postat 4 februari 2013 Författare Postat 4 februari 2013 Tror inte det tyvärr.Det är 4-5 st redan, men nu är dom bara ca 1 / 5 i storlek och verkligen ihopdragen och ful :&Edit:Eller kan det bara va att den flyttar på sig pga att jag möblerade om lite häromdagen? Citera
Guest Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Du kan ha rivit upp skit när du möblerade så något värde skenat phosphat nitrat? Ändrat ljuset?Edit missade värdena:) Citera
Krulle Postat 4 februari 2013 Författare Postat 4 februari 2013 Du kan ha rivit upp skit när du möblerade så något värde skenat phosphat nitrat? va har du för värden i karet? ändrat ljuset?Värdena står i mitt första inlägg.Ökat max ljuset med ca 50 min så kör fullt 4 timmar ist för drygt 3. Citera
Guest Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Hum skumt värdena ser ju helt ok ut. Reagerade dem i samband med ljushöjningen ? Citera
Krulle Postat 4 februari 2013 Författare Postat 4 februari 2013 Flyttade om lite samt ökade ljustiden samma dag.Så om dem reagerade på det ena eller andra är tyvärr rätt svårt att säga. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.