Gå till innehåll

Röda Havet


Guest FIBSTER

Rekommenderade inlägg

Guest FIBSTER

Bra tips på fisk om man bara vill köra på fisk från röda havet!!!(för nybörjare).

Var där och semestra för ett par år sedan och var ute på dyksafari...

Fiskar jag då tänker på är Zebrasoma Desjardini,Chaetodon Semilarvatus!(Kanske inga nybörjarfiskar direkt???)

Men det var dessa jag fastnade för!Köpte en väldigt fin bok om fiskarna i röda havet,men det står inte något om hur fiskarnas beteende i akvarium är!(Det är ju en bok om var man kan hitta dom under dykning)

Jag vet att detta är ännu en tråd om Fisk för Nybörjare,men måste veta!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest FIBSTER
Ps. Fridmanii

Z. Xanthurum

A. Sohal

Är några bra

Tackar för tipset!

A.Sohal är grymt fin,Sådan var det gott om när man snorkla vid revet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sohal är ingen nybörjarfisk. Den blir ganska stor och kan vara aggresiv. Alla Achanthurus-arter är också relativt känsliga för sjukdomar.

Vill man ha kirurger från Röda havet så är Zebrosoma-arterna Xanthurum, Desjardinii och Veliferum klart tåligare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest FIBSTER
Sohal är ingen nybörjarfisk. Den blir ganska stor och kan vara aggresiv. Alla Achanthurus-arter är också relativt känsliga för sjukdomar.

Vill man ha kirurger från Röda havet så är Zebrosoma-arterna Xanthurum, Desjardinii och Veliferum klart tåligare.

Då blir det ingen sohal!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...