Gå till innehåll

Uppäten sjöstjärna


Jaysan

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har en tank ståendes sedan en tid som väntar på att bli hem åt en sjöhäst, har bara haft sniglar och några små eremit kräftor i den. I går slängde jag nr en pepparmints räka till min glasros koloni och i morse när jag vaknade såg det ut som den låg i 2 delar på botten, dessutom såg det skummt ut med min sand sjöstjärna. Lyfte på locket och skulle ta upp det och ser då att pepparmints räkan sitter uppe vid pumpen och mår bra, "ömsar dem skinn"? Sjöstjärnan deremot har bara 2 "ben" kvar, jag har haft detta karet så i 2 månader och aldrig sett skymten av någon krabba eller något annat djur, vad kan ha hänt? bör jag vara orolig för min sjöhäst om jag sätter iden sen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Peppar mints räkan ömsar skinn

Hej!

Har en tank ståendes sedan en tid som väntar på att bli hem åt en sjöhäst, har bara haft sniglar och några små eremit kräftor i den. I går slängde jag nr en pepparmints räka till min glasros koloni och i morse när jag vaknade såg det ut som den låg i 2 delar på botten, dessutom såg det skummt ut med min sand sjöstjärna. Lyfte på locket och skulle ta upp det och ser då att pepparmints räkan sitter uppe vid pumpen och mår bra, "ömsar dem skinn"? Sjöstjärnan deremot har bara 2 "ben" kvar, jag har haft detta karet så i 2 månader och aldrig sett skymten av någon krabba eller något annat djur, vad kan ha hänt? bör jag vara orolig för min sjöhäst om jag sätter iden sen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stort är karet och har du sand i samt hur länge har du haft det?

Orsaken till att jag frågar är att det vanligaste problemet med sjöstjärnor är att dom svälter ihjäl, sandvändarna brukar fungera bra med en inkörd sandbädd så länge den är stor nog.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...