Gå till innehåll

Samma pump?? Laguna PowerJet - ATK Black Devil


wrang

Rekommenderade inlägg

Hittade en intressant sak.

Pumpen från Laguna PowerJet springvandspumper ser lika dana ut som en Balckdevil pump tycker jag.

Någon som laggt märke till detta innan??

PowerJet 5000

Laguna PowerJet springvandspumper leveres med 10 mtr. kabel og komplet med alt tilbehør, dvs. 2 dyser, stigrør med regulérbar afgang til ekstra tilbehør, forfilter og fod. Fra PowerJet 2000 leveres pumperne med lynkoblinger og hane til reguléring af springvandets højde. Der medleveres ekstra lynkobling til tilgangen, så der kan tilkobles ekstra undervandsfilter, og ekstra lynkobling til afgangen, hvis pumpen ikke skal bruges til springvand.

PowerJet 2000 - 7000 har alle keramiske aksler.

Ydelse Løftehøjde Forbrug

6000 l/t 230 cm. 85W

b2603.jpg

clearpixel.gifTauchpumpen Black Devil® 6000 Liter/h ATK® Aqua Technik Klaes

blackdevil.jpg

Kanske nått att grunna/tänka på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

lite bilder på de olika impellrarna

Bild 1 Laguna impeller (Laguna dampump ca 400skr)

Bild 2 Bubbelking impeller (Royal Exlusive ca 220 euro) med titanpinnar som piinwhell

Så det är samma pump Royal Exlusivs och en Laguna dampump.

post-736-14468912238291_thumb.jpg

post-736-14468912238379_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

R-E har haft en del problem med att deras pumpar har blivit kopierade, jag tycker mig kunna se att det är en Laguna pump. det här inlägget kommer från RC

"here are 2 pictures of copy red dragon, which where sent in to royal exclusive to fix it, the thread on RE said the copy RD are usally less then a year old and ppl asking RE to fix em under warranty the problem is they are no original red dragon, so RE won't fix em, also found on the RE webside, to show how a copy RD looks like,

Plagiat-Pumpen.jpg

WittJPG.jpg"

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

F´låt Janne, jag har lite svårt att förstå det där inlägget - är nån av bilderna en red devil eller är båda kopior?

Laguna kommer vad jag förstår, från en av dom stora tillverkarna av pumpar, med större delen av sin produktion på OEM tiillverkning åt andra märken.

Så även om RD och Laguna kommer från samma tillverkare, kan kvalitetskraven vara helt olika spec´ade

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...