slarvid Postat 17 februari 2013 Postat 17 februari 2013 Har den senaste veckan kommit typ knallröda alger. Det ser ut som rosa kalkalger fast annan färg. Är det önskvärda alger eller ska man göra något åt dom och i så fall vad? Citera
Petter N Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 Har den senaste veckan kommit typ knallröda alger. Det ser ut som rosa kalkalger fast annan färg. Är det önskvärda alger eller ska man göra något åt dom och i så fall vad?Jag har likadana alger i mitt akvarium. De växer ungefär i samma takt som övriga kalkalger, ibland lite fortare och ibland långsammare. Om de är önksvärda eller inte beror nog på om du gillar deras utseende eller ej. Själv tycker jag att de är fina. Citera
slarvid Postat 18 februari 2013 Författare Postat 18 februari 2013 Jag tycker dom är fina! Bara undrade om de ansågs som ogräs mest! Citera
Laggeman Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 Det är väl en form av kalkalger det med om jag inte är helt fel på det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.