kvalle Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 undrar om olika arter av Euphyllia krigar med varandra?den ena tror jag e en Euphyllia divisa den andra vet jag inte..ja färgerna e ju inte riktigt där dom ska som de brukar bli Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 Hos oss har dom inte bråkat. Råkade limma fast två olika arter av Euphyllia på samma sten men dom verkar inte ha något emot kontakt. / David Citera
kvalle Postat 18 februari 2013 Författare Postat 18 februari 2013 Hos oss har dom inte bråkat. Råkade limma fast två olika arter av Euphyllia på samma sten men dom verkar inte ha något emot kontakt. / Davidfår hoppas det:)än så länge är det ca3-4cm mellan men de lär ju minska med tiden..art hjälp är oxå välkommet Citera
SaltDummie Postat 18 februari 2013 Postat 18 februari 2013 Jag har haft olika typer bredvid varandra och aldrig haft problem. Tror inte de krigar med varann, bara med andra koraller. Citera
stigigemla Postat 19 februari 2013 Postat 19 februari 2013 Glabrescens krigar ibland med andra Euphyllia. Jag hade en i mitt stora som brände en paradivisa. Flyttade den till ett annat kar med lite mindre cirkulation och där bränner den inte en annan Paradivisa. Alla andra har jag kunnat sätta ihop. Citera
kvalle Postat 19 februari 2013 Författare Postat 19 februari 2013 Glabrescens krigar ibland med andra Euphyllia. Jag hade en i mitt stora som brände en paradivisa. Flyttade den till ett annat kar med lite mindre cirkulation och där bränner den inte en annan Paradivisa. Alla andra har jag kunnat sätta ihop.okej får hålla lite koll på dem fram över:) tack Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.