Gå till innehåll

Vilken murana såg vi?


Torreador

Rekommenderade inlägg

Hej på er

Jag och ungarna var på Kap Verde förra veckan och då snorklade vi en bit utanför stranden där det var massa stenar. Där hittade vi en otroligt vacker muräna. Den var ca 50-60 cm lång och svart/gul randig. Jag har försökt googla lite men jag har inte hittat något.

Någon som har någon ide om vad det kan vara?

(vill ni se bilder från Kap Verde och ön Sal så kan ni se det på bloggen, men det är inga undervattensbilder, hade ingen sådan kamera med mig tyvärr).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har lite olika åsikt jag och min dotter. Det märkte vi när vi kollade på bilderna. Min dotter minns den som svart med sandfärgade fläckar och jag minns den som svart med gula ränder.... Skumt!!

Men så hittade vi några bilder på muränor som liksom var både fläckiga och randiga, kanske därför vi tänker på den på olika vis. Bland annat den här:

post-5639-14468928573959_thumb.jpg

Det känns inte som om vi hittat riktigt rätt men något åt detta hållet.

Den vi såg var ganska smal, inte tjock som en del muränor. Denna var lång och smal med ganska litet huvud. Ordentligt platt svans, men det har väl de flesta antar jag.

Det kanske är helt omöjligt att hitta rätt på vår vaga beskrivning och det är ju inte viktigt heller, jag blev bara nyfiken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...