Gå till innehåll

Enkla svar tack angående led tack ( Finns det några med led ramper runt kalmar ? )


Mats_öland

Rekommenderade inlägg

Läst många trådar angående led men blir nog inget visare på det !

razor 16000 är den bättre för koraller som trivs på djupt vatten eller för djupa akvarium (vår värld i akvarium typ 30cm skilnad på vatten höjd men i haven är det 30 m ..)

razor 10000 är den bättre på koraller som lever på grunt vatten ?

hyperion r2 och man kör med bali programet får då alla koraller lite av det ljus dom tycker om typ ?

Eller är skilnaden på dessa ramper mer vad jag har råd att köpa och vilket ljus jag personligen tycker om att ha i vardagsrummet ?

Kör nu 222 l akvarium men har börjat lite med 720 projekt som blir nog klart till sommaren..

Har lite intresse bygga egen ledramp men då ska den ha sol upp o ned gång + trevlig med random läge liknade bali programmet ( Har för mig läst att dom har mätt ljuset i bali i ett år för få så äkta som möjligt )

Känns som det kommer bli ganska dyrt bygga en ledramp med massa funktioner i slutändan och jag bor i hus så 9 mån per år lär ju akvariet hjälpa till värma upp huset..

summasumarium av mina funderingar är att jag vill ha bästa möljiga ljus för mina koraller och fiskar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

razor 16000 är den bättre för koraller som trivs på djupt vatten eller för djupa akvarium (vår värld i akvarium typ 30cm skilnad på vatten höjd men i haven är det 30 m ..)

På 30 meter är det mest icke fotosyntetiska koraller. Tror de olika varianterna på Razor mer är en estetisk grej, välj den du tycker har snyggast ljus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läst många trådar angående led men blir nog inget visare på det !

razor 16000 är den bättre för koraller som trivs på djupt vatten eller för djupa akvarium (vår värld i akvarium typ 30cm skilnad på vatten höjd men i haven är det 30 m ..)

razor 10000 är den bättre på koraller som lever på grunt vatten ?

hyperion r2 och man kör med bali programet får då alla koraller lite av det ljus dom tycker om typ ?

Eller är skilnaden på dessa ramper mer vad jag har råd att köpa och vilket ljus jag personligen tycker om att ha i vardagsrummet ?

Kör nu 222 l akvarium men har börjat lite med 720 projekt som blir nog klart till sommaren..

Har lite intresse bygga egen ledramp men då ska den ha sol upp o ned gång + trevlig med random läge liknade bali programmet ( Har för mig läst att dom har mätt ljuset i bali i ett år för få så äkta som möjligt )

Känns som det kommer bli ganska dyrt bygga en ledramp med massa funktioner i slutändan och jag bor i hus så 9 mån per år lär ju akvariet hjälpa till värma upp huset..

summasumarium av mina funderingar är att jag vill ha bästa möljiga ljus för mina koraller och fiskar..

Jo det blir ofta dyrt att bygga själv med... vet inte vilka system du har kollat på men Maxspect Mazzara P modulsystem är coolt. Kör själv med en modul bara dock men du har massa funktioner som soluppgång/nedgång från öst till väst så att säga om du köra flera moduler, och vädersimulering och du kan göra egna tidprogram. Är väldigt nöjd:)

www.maxspect.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...