Gå till innehåll

Vad kan det vara?


Aquaguy

Rekommenderade inlägg

Igår när jag tände lampan i mitt pico på kvällen såg jag dels en mask som var röd och vit vad är det för nån? Sen såg jag en ungefär halv centimeter lång grå genomskinlig typ räka som sprang på stenen jätte fort. Det såg ut som en räka bara det att den inte hade lika lång stjärt som vanliga räkor. Typ som att stjärten gått av va kan det va för nåt? Kunde ej ta några bilder men ska försöka ikväll

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har massor av de små grå räkorna. Tror de kallas amphipods. De är iaf bra att ha, får en massa ungar som fiskarna käkar.

Maskarna har jag också, de springer in i stenen i hål som är så små att de knappt går att se om man skrämmer dem. Vet inte om de är bra eller dåliga men jag har låtit dem vara.

Edit: lys med en fisklampa när ljuset är släckt så kommer du nog att se massor av räkorna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren! Borde jag ha kvar masken? Skönt att höra att "räkan"nog inte är någon mantis. Borde jag ha kvar den? Har nog bara några enstaka av varje eftersom jag bara har 0,7 kg LS så vill gärna ha lite levande att studera eftersom de är tänkt som ett experiment akvarium. /Jeppe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...