Blåbert Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Nu har min ena blåbenade erimit gått bananas i tre dagar.Först välte den en seriatopora och använde den som bro för att ta sig upp i min stora A. Valida. Sen har den tre gånger klytrat in i en Hysterix så att den inte kommer loss, jag har fått lyfta korallen ur vattnet så att krabban släppt taget för att få it den.Nu är den på väg att köättra ur karet via silicon-fogenVad är den med den, självmordsbenägen? Citera
Maglofster Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Dom håller på sådär. Jag vaknade av att en av mina small i golvet häromdagen. Fick knalla upp och kasta tillbaks den i karet. Citera
JoWa Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 har en gråbenad ermit som klättrar upp på streamen, uppför kabeln och vips så ligger han på golvet. första gången den gjorde det hörde jag en smäll, sprang runt i hela lägenheten och kolla vad det var som lät... timma senare så trampade jag på något hårt på mattan i vardagsrummet hör och häpna där låg den. jag kkastade tillbaka i karet. den lever än idag Citera
kvalle Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 jo..har haft några blå och dom e som en orkan i akvariet flytta på allt han ville och klätta på listen för att komma åt sniglar.. fördrar dom röda,bruna lite mindre dom har jag uppleft som mycke lugnare inte lika bra algätare men lugnare:) Citera
Blåbert Postat 26 februari 2013 Författare Postat 26 februari 2013 Undrar om de har ätit mina nassarius då som jg köpte för två vekor sedan... Har inte sett nån på ett tag nu... Citera
kaptenen Postat 26 februari 2013 Postat 26 februari 2013 Kan ha och göra med att många eremiter lever i områden som påverkas ganska starkt av ebb och flod, vilket gör att de ibland hamnar på land. Om de är vana vid detta i naturen kanske de försöker fixa detta på egen hand även i hemmaakvariet, och därmed resulterar i en eremit på golvet eller liknande. Har upptäckt själv många gånger hur de försöker klättra högt upp i akvariet ofta med hjälp av siliconlisten. Citera
Blåbert Postat 27 februari 2013 Författare Postat 27 februari 2013 Nu har den lill marodören rivit av två huvuden på min duncansomia - försöker den bara jävlas? Citera
kaptenen Postat 27 februari 2013 Postat 27 februari 2013 Nu har den lill marodören rivit av två huvuden på min duncansomia - försöker den bara jävlas?Du har inga trådalger eller liknande som växter i närheten av korallen? Citera
Blåbert Postat 27 februari 2013 Författare Postat 27 februari 2013 Du har inga trådalger eller liknande som växter i närheten av korallen?Nej, fanskapet är helt enkelt bara uppe och klättrar i varenda korall Citera
Coralkiller Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 Låter som en trevlig kille det där har den större skal i karet? Kanske är på jakt efter större bostad?Ja la i en drös åt mina o dom vart som en gäng fjortisar i en provhytt! Klämde o kände o bytte skal hit o dit , roligt o se faktiskt Citera
kvalle Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 *lol* känner igen ditt senario till 100% hade precis lika jobbigt tills den dog...jag grävde ner lite koraller och lite stenar. han gick och krävde upp och vände på dom. ungefär som han trodde han vaar någon "ernst kirchsteiger" Citera
Blåbert Postat 28 februari 2013 Författare Postat 28 februari 2013 Har också tänkt att han vill ha nytt skal, har två extra, men de är nog för små. Måste hitta nån bra supply på skal bara... Citera
Coralkiller Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 Gå in i typ blomster affärer dom brukar ha korgar med snäckskal för prydnad , där köpte jag mina 50:- för ca 30 skal Citera
jacs Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 Finns på Tradera under akvarie tillbehör en som säljer snäckskal, provade i varje tänkbar affär där jag bor och det var fel säsong lr så hade de slutat. Fick tre påsar för 15sek plus frakt vilket inte var något.//Jonas Citera
Blåbert Postat 28 februari 2013 Författare Postat 28 februari 2013 Finns på Tradera under akvarie tillbehör en som säljer snäckskal, provade i varje tänkbar affär där jag bor och det var fel säsong lr så hade de slutat. Fick tre påsar för 15sek plus frakt vilket inte var något.//JonasHittar inte, har du nån länk? Citera
kvalle Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 Hittar inte, har du nån länk?ex.http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&search=sn%C3%A4ckor&catid=-1 http://www.tradera.com/-nytt-12-st-pasar-med-snackor--nytt--auktion_280204_175809265http://www.tradera.com/-nytt-36-st-pasar-med-snackor--nytt--auktion_280204_175455864 Citera
Coralkiller Postat 28 februari 2013 Postat 28 februari 2013 http://www.tradera.com/snackor-auktion_340959_176320579 Citera
jacs Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 http://www.tradera.com/akvarietillbehor-auktion_341863_176147079Här är han jag menar varjefall.Annars har jag en massa extra snäckor pga min eremit som kände för att livet var en pest och dog istället.//Jonas Citera
Guest Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 vinbärssnäckor har för tunt skal anatar jag annars ruggit billigt Citera
Coralkiller Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 Se till att hetta upp skalen du köper så du inte får i nått skit i vattnet mvh J Citera
Blåbert Postat 1 mars 2013 Författare Postat 1 mars 2013 Nån som käpt panduros snäckanalskorg? Det är beställningsvara, men jag hade gärna sett storleken på skalen då mina erimiter är rätt biffiga Citera
jacs Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 Frakten från panduro är hemsk men är det "hål" storleken så kan jag kolla upp alla jag har hemma om ni vill. Men har du typ goliat som eremit så vet jag nu att mina skal är för små. Annars så när jag kollade hos akvarie affären att de hade stora skal men det är ju affären där jag bor, lite långt från er.//Jonas Citera
Blåbert Postat 1 mars 2013 Författare Postat 1 mars 2013 Det är två blåbenade jag har, säkert normalstora för arten, skalen typ som golfbollar.Panduro kan ta hem till butiken, kanske ska chansa på det - har du köpt panduros jacs? Citera
jacs Postat 1 mars 2013 Postat 1 mars 2013 Nej nej, köpte av han jag länkade till då panduro i stan ej hade dessa hemma och ville ej ta hem pga fel säsong. Golfboll stora hade akvarie affären varjefall men de vart ju på tok förstora för mitt behov.//Jonas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.