Gå till innehåll

Knäpp erimit


Blåbert

Rekommenderade inlägg

Nu har min ena blåbenade erimit gått bananas i tre dagar.

Först välte den en seriatopora och använde den som bro för att ta sig upp i min stora A. Valida. Sen har den tre gånger klytrat in i en Hysterix så att den inte kommer loss, jag har fått lyfta korallen ur vattnet så att krabban släppt taget för att få it den.

Nu är den på väg att köättra ur karet via silicon-fogen

post-6894-14468928624978_thumb.jpg

Vad är den med den, självmordsbenägen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har en gråbenad ermit som klättrar upp på streamen, uppför kabeln och vips så ligger han på golvet. första gången den gjorde det hörde jag en smäll, sprang runt i hela lägenheten och kolla vad det var som lät... timma senare så trampade jag på något hårt på mattan i vardagsrummet hör och häpna där låg den. jag kkastade tillbaka i karet. den lever än idag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ha och göra med att många eremiter lever i områden som påverkas ganska starkt av ebb och flod, vilket gör att de ibland hamnar på land. Om de är vana vid detta i naturen kanske de försöker fixa detta på egen hand även i hemmaakvariet, och därmed resulterar i en eremit på golvet eller liknande. Har upptäckt själv många gånger hur de försöker klättra högt upp i akvariet ofta med hjälp av siliconlisten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frakten från panduro är hemsk men är det "hål" storleken så kan jag kolla upp alla jag har hemma om ni vill. Men har du typ goliat som eremit så vet jag nu att mina skal är för små. Annars så när jag kollade hos akvarie affären att de hade stora skal men det är ju affären där jag bor, lite långt från er.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej, köpte av han jag länkade till då panduro i stan ej hade dessa hemma och ville ej ta hem pga fel säsong. Golfboll stora hade akvarie affären varjefall men de vart ju på tok förstora för mitt behov.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...