Gå till innehåll

bredd på tunze 9002


Andreas84

Rekommenderade inlägg

Undrar hur bredden är på tunze 9002. Står 125mm, är det med magnetfästet.

Om man tar bort den magneten som ska sitta på utsidan av glaset och mäter från ena sidan på skummarkroppen till utsidan på magneten på motsatt sida hur mycket är då måttet? Ska ev ha en sån skummare i ett jad/boyu 128. Facket är ca 123 mm brett.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört bara bra om den, Den ska vara väldigt tyst. var inne på att köpa den men den stack upp lite för högt för att få in under min huv. 8-10 cm över vattenytan sticker den upp. 128 l borde den lilla räcka till, tänk på att den har intag vid ytan, vet inte om det lämpar sig för ett boyu. Har aldrig sett hur facken ser ut i en sån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört bara bra om den, Den ska vara väldigt tyst. var inne på att köpa den men den stack upp lite för högt för att få in under min huv. 8-10 cm över vattenytan sticker den upp. 128 l borde den lilla räcka till, tänk på att den har intag vid ytan, vet inte om det lämpar sig för ett boyu. Har aldrig sett hur facken ser ut i en sån.
Tack. Första facket är ytavrinning sen går det vi en öppning i botten till fack 2 där min nuvarande skummare står. Kan ju kanske sätta denna i första facket istället så blir den ju matad direkt med ytavrinningen :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen aning, som sagt aldrig pillat på en, bara funderat på att skaffa en. Tunze har en ny skummer nu också 9004. Själv ska jag beställa en sån till mitt akvarium. http://www.tunze.com/details.html?&L=1&C=SE&user_tunzeprod_pi1[prodid]=9004.000 Vet inte om den får plats hos dig.

här är en rewiev på slim skim nano

Ok fick för mig du hade en sådan :) blir nog kanon med en hydor, tror jag. Har inte och kommer inte ha så belastat så den lille räcker nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört bara bra om den, Den ska vara väldigt tyst. var inne på att köpa den men den stack upp lite för högt för att få in under min huv. 8-10 cm över vattenytan sticker den upp. 128 l borde den lilla räcka till, tänk på att den har intag vid ytan, vet inte om det lämpar sig för ett boyu. Har aldrig sett hur facken ser ut i en sån.

Vilken av storlekarna var det som stack upp 8-10 cm ovan ytan? tror jag ska ha den stora modellen faktiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste om och såg klipp på youtube om folk som hade problem med microbubblor från hydorskummarna. Sprang på en tunze 9004 idag i en djuraffär som fick följa med hem. Den passar och fungerar kanon i mitt kar. Vilken skillnad den är totalt ljudlös och skummar redan bättre än den gamla. Just nu sitter den lite snett men ska kapa bort lite från en list för att få den att sitta helt mot rutan, så kommer det bli helt kanon. Är supernöjd:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...