Robban Postat 27 februari 2013 Dela Postat 27 februari 2013 Hej allihopa. Jag behöver tips på belysning för en 100l kub med måtten 50x50xH40. Det är viktigt för mig att ha en bra ljuskälla så att jag kan nästan välja vilka koraller jag vill. Dock är ju måttet begränsat och armaturen kan inte vara längre än 50 cm. Tips någon?Mvh Robert Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 27 februari 2013 Dela Postat 27 februari 2013 Jasså på gång med en ny burk? Kikat något på led armaturer? maxspect har väl ett par som inte är alltför långa, Ecotech har ju också. Sen finns ju alltid den gamla hederliga MH lampan där brukar dom flesta märkena ha armaturer under 50cm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmicarlsson Postat 27 februari 2013 Dela Postat 27 februari 2013 Pasific sun Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 27 februari 2013 Författare Dela Postat 27 februari 2013 Hej Jesper. Ja så är det väl, sakta men säkert. Maxspecten där var ju intressant med bra mått. Efter lite snabb googling så finns det ju en armatur på 160 watt led vilket skulle motsvara en HQI 250 watt och är 40 cm lång :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 27 februari 2013 Dela Postat 27 februari 2013 Nja, det där är G2 serien, den finns inte längre (om du du inte hittar begagnat) - De MaxSpect som finns idag är Mazarra P-serie och Razor 160W samt 120W samt ett par nya modeller i pipeline.Hej Jesper. Ja så är det väl, sakta men säkert. Maxspecten där var ju intressant med bra mått. Efter lite snabb googling så finns det ju en armatur på 160 watt led vilket skulle motsvara en HQI 250 watt och är 40 cm lång :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban Postat 27 februari 2013 Författare Dela Postat 27 februari 2013 Nja, det där är G2 serien, den finns inte längre (om du du inte hittar begagnat) - De MaxSpect som finns idag är Mazarra P-serie och Razor 160W samt 120W samt ett par nya modeller i pipeline.Det var tråkigt att höra, och jag antar att inte någon av de nya modellerna passar över 50 cm? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Seahorse Postat 27 februari 2013 Dela Postat 27 februari 2013 Razorn (120w) kan fungera, har den över min 60cm-kub och det bör gå att korta in benen 5cm på båda sidorna. Annars fungerar det utmärkt med takupphängningen som följer med. Måtten 520mm × 265mm x 25mm (20.5” x 10” x 0.9”)http://www.maxspect.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=20&Itemid=21 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 27 februari 2013 Dela Postat 27 februari 2013 Det var tråkigt att höra, och jag antar att inte någon av de nya modellerna passar över 50 cm?Mazarra modulerna är bara 21x21cm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 Det kommer snart en razor nano såg jag på maxspects Facebook... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 Mazarra modulerna är bara 21x21cmNäh men 22x22cm;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 Det troliga är att den dyker upp någongång i Maj!Det kommer snart en razor nano såg jag på maxspects Facebook... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
RickardK Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 Ursäkta trådkapning men när triton ändå är på tråden och det ligger nära ämnet: vet ni när maxspect mazarra-x kommer? http://www.maxspect.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=20〈=enSent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 28 februari 2013 Dela Postat 28 februari 2013 Nej tyvärr inte, jag har fått indikationer om att produktionen var planerad till April om jag minns rätt, men datumet har flyttats fram några gånger förut.....Men som lott-månglarna säger - plötsligt så händer det!Ursäkta trådkapning men när triton ändå är på tråden och det ligger nära ämnet: vet ni när maxspect mazarra-x kommer? http://www.maxspect.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=20〈=enSent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.