Gå till innehåll

Billigt nanoljus


aerie

Rekommenderade inlägg

Jag var hemma i Falköping förra helgen och när jag var på IKEA lade jag märke till att de hade 8W T5 belysningar där... var lite nyfiken på om de skulle passa för våra akvarierör men kände inte för att lägga 370kr på att testa. Men jag fick upp ögonen för det lite och när jag sedan var inne på Jula hittade jag 8W mekkljus för garage osv. Dessa går enligt varningstexten inte att byta rör på...men med hjälp av en liten borrmaskin så tyckte jag det gick alldeles utmärkt att byta rör på den ;-P

Testade detta nu med ett 10.000K rör,verkar funka alldeles utmärkt. Skulle bara behöva en reflektor och...tja,ett användningsområde för den ärligt talat,har ju inget nano,ville bara prova =)

Ohh...höll på att glömma detaljen som gör det lite kul: Ljuset kostar 49kr på jula(plus då kostnaden för ett akvarierör,100kr på drakfisken tex). Dock är säkert de 10ggr dyrare akvariearmaturerna bättre,det är lite flimrigt ljus på den här tycker jag personligen.

Men men,det funkar iaf.... ska se om jag hittar något användningsområde för den så man kan göra ett hållbarhetstest på lampan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...