Blåbert Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Vad är detta? Och vad har den för egenheter? Fin iaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Det är en Dottyback från familjen Pseudochromidae - troligtvis är det det Pseudochromis aldabraensis - en relativ snäll artMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 3 mars 2013 Författare Dela Postat 3 mars 2013 Tack lasse. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
schon Postat 3 mars 2013 Dela Postat 3 mars 2013 Fick en sådan identifierad nyligen trevlig fisk, inte gjort några utfall mot något levande ännu iaf haft den i ca 1 mån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bygert Postat 4 mars 2013 Dela Postat 4 mars 2013 Något förvirrande rubrik när man som jag håller några varianter av just id... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 4 mars 2013 Dela Postat 4 mars 2013 Det är en Dottyback från familjen Pseudochromidae - troligtvis är det det Pseudochromis aldabraensis - en relativ snäll artMVH LasseJag håller med angående arten, men inte helt angående beteendet. De kan vara grymt aggresiva. Speciellt när de hålls i par och hanen tar ett revir. Pseudochromis fridmani är relativt snälla. Aldabraensis kan vara mördare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 4 mars 2013 Författare Dela Postat 4 mars 2013 Hoppsan, ja vi får se då. Exemplaret vetkar som sagt aldrig ha ställt till med nåt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 4 mars 2013 Författare Dela Postat 4 mars 2013 Något förvirrande rubrik när man som jag håller några varianter av just id...Hehe, men id är väl ingen saltvattensfisk. Hoppas inte moderator stänger tråden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 7 mars 2013 Författare Dela Postat 7 mars 2013 Dottybacken höll på att jaga ihjäl min nya lilla sixline när jag släppte i den i karantänen, så den fick gå i stora burken direkt - undrar om jag skall våga släppa i dottyn alls..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 7 mars 2013 Dela Postat 7 mars 2013 Jag hade en i mitt RSM och den var inte speciellt våldsam av sig - inte för att vara en Dottyback i alla fall.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 8 mars 2013 Författare Dela Postat 8 mars 2013 Denna har bara gått med stora fiskar, så instinkten vaknade väl nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.