Blåbert Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Vad är detta? Och vad har den för egenheter? Fin iaf Citera
Lasse Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Det är en Dottyback från familjen Pseudochromidae - troligtvis är det det Pseudochromis aldabraensis - en relativ snäll artMVH Lasse Citera
schon Postat 3 mars 2013 Postat 3 mars 2013 Fick en sådan identifierad nyligen trevlig fisk, inte gjort några utfall mot något levande ännu iaf haft den i ca 1 mån. Citera
Bygert Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 Något förvirrande rubrik när man som jag håller några varianter av just id... Citera
Dykaren Postat 4 mars 2013 Postat 4 mars 2013 Det är en Dottyback från familjen Pseudochromidae - troligtvis är det det Pseudochromis aldabraensis - en relativ snäll artMVH LasseJag håller med angående arten, men inte helt angående beteendet. De kan vara grymt aggresiva. Speciellt när de hålls i par och hanen tar ett revir. Pseudochromis fridmani är relativt snälla. Aldabraensis kan vara mördare. Citera
Blåbert Postat 4 mars 2013 Författare Postat 4 mars 2013 Hoppsan, ja vi får se då. Exemplaret vetkar som sagt aldrig ha ställt till med nåt. Citera
Blåbert Postat 4 mars 2013 Författare Postat 4 mars 2013 Något förvirrande rubrik när man som jag håller några varianter av just id...Hehe, men id är väl ingen saltvattensfisk. Hoppas inte moderator stänger tråden Citera
Blåbert Postat 7 mars 2013 Författare Postat 7 mars 2013 Dottybacken höll på att jaga ihjäl min nya lilla sixline när jag släppte i den i karantänen, så den fick gå i stora burken direkt - undrar om jag skall våga släppa i dottyn alls..... Citera
Lasse Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 Jag hade en i mitt RSM och den var inte speciellt våldsam av sig - inte för att vara en Dottyback i alla fall.MVH Lasse Citera
Blåbert Postat 8 mars 2013 Författare Postat 8 mars 2013 Denna har bara gått med stora fiskar, så instinkten vaknade väl nu. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.