Texas Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Är under uppstart, vet ännu inte vad man vill ha riktigt i karet ännu....Men musslorna ser ju himla läcker ut...Hittade lite på forumet att musslorna behöver mkt ljus....har en ljusramp av märket arcadia MH 3*150WÄr det helt kört att kunna stoppa ner musslor framöver i mitt kar?/Anders Citera
Tedb Postat 27 juni 2005 Postat 27 juni 2005 Nej det är absolut inte helt kört såvida inte akvariet är jätte djupt. Citera
JMAONE Postat 28 juni 2005 Postat 28 juni 2005 Se till att köra in karet ordentligt innan du stoppar ner någon Tridacna mussla bara... de är ganska känsliga för dåliga vatten värden enligt den erfarenhet jag har i alla fall. Själv skulle jag starta upp med lite tåligare djur och efter flera månader med stabila värden satsa på musslor. Citera
Texas Postat 28 juni 2005 Författare Postat 28 juni 2005 Låter ju bra det...med ljuset.......får väl uppdatera senare ifall man inte blir nöjd!Ska börja med lite tåligare fiskar och koraller..../Anders Citera
Lejonkungen Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Man måste ju inte ha musslorna på botten heller om man kan se till så de inte faller ned. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.