Gå till innehåll

Tunze Stream effekt?


xxxperxxx

Rekommenderade inlägg

Hallå! Har en TS7 (en sån där som pumpar lite i några sek, sen mkt i några sek, dvs vågsimulation) och undrar en sak. Man kan ju ställa in hur starka de olika pulserna ska vara på den lilla multicontrollern, men man kan ju även ställa in flödesstyrkan på den lilla elboxen som är kopplad mellan "choppern" och själva pumpen, som man även kopplar in multikontrollern i. Saken är den att jag nu undrar om multin "tar över" vad gäller signalens styrka, eller om man kan få ännu högra flöde genom att vrida upp styrkan på den lilla elboxen?

Är det nån som hajjar vad jag menar? :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall se om man fattar. Den box som du förklarar är väll ljusblå.

På den jag hadde så fanns det en litet hål där en skruv/potensiometer satt innanför skruvar man på denna så sänks spänningen till kontrollern å pumpen går saktare.

Testade att vrida ¨på denna men förstog ej riktigt varför man skulle sänka den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det första man ska göra när man kopplar in en controller (eller multicontrollern i ditt fall) så ska man vrida den reglagen till max innan man sätter på pumpen. Den reglagen är till för att man vid behov ska kunna justera pumpens flöde när man inte har en controller, men för att controllerna ska kunna få ut max enligt dess inställningar så måste man först vrida den lilla skruven i sidan till max.

Hoppas det blev klart nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...