dahlgren Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 HejMin pistolräka har lekt trädgårdsmästare och jag har nu lite små knappfraggar som åker runt i akvariet. Hur fäster jag dom lämpligast? Gummisnodd - Ganska små fraggar tror inte det gårLim - kan inte ta upp stenarnaTandpetare - Vill inte riskera några gifter även om jag är säker på att det är en ofarlig variantnåt tips? Citera
MarinaS Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 Ta ett glas eller liknande, häll sand eller något lite grövre korallkross och lägg över knapparna. Glaset ska alltså vara i akvariet och kan stå på botten te.x., knapparna borde fästa efter några dagar och då kan man limma eller peta in dom i någon liten håla med hjälp av det de fäst sig på, Citera
dahlgren Postat 7 mars 2013 Författare Postat 7 mars 2013 Ta ett glas eller liknande, häll sand eller något lite grövre korallkross och lägg över knapparna. Glaset ska alltså vara i akvariet och kan stå på botten te.x., knapparna borde fästa efter några dagar och då kan man limma eller peta in dom i någon liten håla med hjälp av det de fäst sig på, Smart ! Det ska testas! Citera
wrang Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 en droppe speedglue å sen en knapp på detta. funkar kanon Citera
dahlgren Postat 7 mars 2013 Författare Postat 7 mars 2013 en droppe speedglue å sen en knapp på detta. funkar kanonMen i vattnet? Knappen går ju att limma utanför men sen måste den tryckas fast på LSen i vattnet. Citera
wrang Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 okey på det viset såg inte att du skrivit det med stenen.. Citera
freddi36 Postat 7 mars 2013 Postat 7 mars 2013 Har du inga små stenar eller grova gruskron du kan limma dom på med superlim? Sen fäster du knapp+småsten på större sten med epoxy Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.