Gå till innehåll

genomföring välvt rör


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

på fabriks gjorda reaktorer har dom bara satt i röret och någon form av hårdplast runt på utsidan av realtorn för att få det tätt. någon som vet vad dom använder eller om det finns anndra alternativ

ska troligen koppla till 1 3500l eheim pump till min zeo reaktor så vill göra det så snyggt som möjligt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Tja!!!

En suverän lösning på detta problem måste ju vara att använda sig av en uniseal. Vad som är extremt synd och konstigt, är att dessa inte verkar finnas i handeln i Sverige och knappt i övriga Europa heller för den delen. Var o varannat gör-det-självprojekt av pelletsreaktorer etc. på Youtube gjorda av jänkare använder ju dessa verkar det som.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja!!!

En suverän lösning på detta problem måste ju vara att använda sig av en uniseal. Vad som är extremt synd och konstigt, är att dessa inte verkar finnas i handeln i Sverige och knappt i övriga Europa heller för den delen. Var o varannat gör-det-självprojekt av pelletsreaktorer etc. på Youtube gjorda av jänkare använder ju dessa verkar det som.

Du menar en vanlig gummigenomföring?

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Sortimentlada/Ovrigt/Gummigenomforingar-125-st-19197/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte O-ringar för några år sedan på biltema och när jag hanterade dem efter att ha använt dem ett tag så blev jag aldeles svart om fingrarna. Kolla upp att de är ok att använda i akvarium innan du klämmer dit dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...