Gå till innehåll

Kan euphyllior bränna varann?


Knegolf

Rekommenderade inlägg

hej! har funderat ett tag nu på huruvida man kan ha euphyllior nära varann eller ej men inte vågat prova då jag vet att de snabbt brännerihjäl spser och ibland även mjukisar så tänkte bara fråga om någon har erfaranhet av att ha två euphyllior av olika art nära varann? de två jag har är euphyilla glabrescens och euphyllia divisa / paradivisa :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har både läst att man ska vara försiktig med att ha euphyllior för nära varandra samtidigt som jag läst om folk som inte har problem med detta. Det bästa är nog att prova sig fram och se men jag hade fortfarande inte haft de för nära varandra ändå, lite avstånd är nog bra så att de får ha sitt space.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samlat mina euphyllior i ett hörn av karet just för att dom bränner andra koraller. Jag har tre olika som står tätt ihop. Dom har stått så i fyra månader och jag har hittills inte märkt nåt negativt. Är inte så bra på namn så jag vet inte vilka sorter det är men om du vill kan jag lägga upp ett kort senare när det tänts i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...