Knegolf Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 hej! har funderat ett tag nu på huruvida man kan ha euphyllior nära varann eller ej men inte vågat prova då jag vet att de snabbt brännerihjäl spser och ibland även mjukisar så tänkte bara fråga om någon har erfaranhet av att ha två euphyllior av olika art nära varann? de två jag har är euphyilla glabrescens och euphyllia divisa / paradivisa Citera
MarinaS Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 Jag har både läst att man ska vara försiktig med att ha euphyllior för nära varandra samtidigt som jag läst om folk som inte har problem med detta. Det bästa är nog att prova sig fram och se men jag hade fortfarande inte haft de för nära varandra ändå, lite avstånd är nog bra så att de får ha sitt space. Citera
Knegolf Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 låter vettigt mer bara min glabrescens börjar ta upp sjukt mycket plats trots att jag fraggar ner den.. har redan ätit 1,5 sps för mig Citera
krille 55 Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 Jag har samlat mina euphyllior i ett hörn av karet just för att dom bränner andra koraller. Jag har tre olika som står tätt ihop. Dom har stått så i fyra månader och jag har hittills inte märkt nåt negativt. Är inte så bra på namn så jag vet inte vilka sorter det är men om du vill kan jag lägga upp ett kort senare när det tänts i akvariet. Citera
akutmottagning Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 har för mig att samma art av olika färger inte bränner varandra Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 Råkade limma fast två olika arter Euphyllia på samma sten, men det har funkat bra. / David Citera
Ted Camenius Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 E.glabrescens bränner de övriga euphyllierna. Ancora, divisa och yaeyamaensis funkar att ha ihop. Citera
Knegolf Postat 17 mars 2013 Författare Postat 17 mars 2013 Tack för alla svar! har dom jag har isär nu så inget problem Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.