Gå till innehåll

Knappborre


dahlgren

Rekommenderade inlägg

Haha roligt, min borre gjorde samma sak fast med xenia.. Men min rekommendation är att du tar bort dom från borren för annars kommer borren själv göra det förr eller senare och då kanske på ett ganska svåråtkomligt ställe så att det blir svårt att få upp dom.

Jag hade alltså antingen lagt in som i någon liten håla (inte så stor så att de kan ramla ner i den dock) eller lagt dom i något med sand i så att de kan fäst sig på sanden för att sen limma sanden på en sten de har fäst sig på..

Jag själv gillar inte iden att man ska kleta på epoxy eller superlim direkt på koraller som inte har något slags skelett .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det stämmer att sjöborrar tar sten/sand osv som kamouflage eller för att skydda sig mot belysning (finns lite olika teorier) dock hade jag ändå tagit bort knapparna därifrån om man med säkerhet vill ha kvar knapparna och inte ev gömda någonstans. Borren kommer om den vill ta något annat på sig istället för knapparna om den vill det. Men väljer du att ta bort knapparna så gör det försiktigt så att din inte skadar borren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...