Gå till innehåll

35 liter näringsexport :)


daniel_i_malmö

Rekommenderade inlägg

Jag har kört utan skummare det senaste året och låtit Cheatomorphan stå för näringsexport. Den växer snabbt, säkerligen pga höga näringsnivåer. Karet är en kub med endast ett par Clarkii-clowner som leker regelbundet, inga koraller.

Till de som önskar lite Chaetomorpha, se min annons och ta det sedan per pm. Jag skickar för tillfället inte, både pga utetemperaturen och pga tidsbrist.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

En liten uppdatering ett halvår senare. Utrensningen av spagettialgen var välbehövlig då clownerna började få ont om simutrymme. Dock något för drastiskt. Före utrensningen hade jag ett kar helt utan andra alger. Rutorna, stenarna och gruset höll sig fläckfria.

Efter denna utrensning har inget varit sig likt. Massor av slemmiga alger som snabbt täckte den lilla tuss spagettialg som jag lämnat kvar. Rutorna, stenar och grus är konstant gröna. Spagettialgen höll på att gå ner sig helt, men med manuell rensning så att den inte kvädes av andra alger har den nu, ack så sakta, vuxit till dubbla storleken - men fulalgerna är kvar i oförminskad omfattning.

Jag har tidigare rensat ut i spagettialgen, men aldrig så här radikalt. Det var en miss som karet ännu inte återhämtat sig från.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...