Gå till innehåll

Bakgrund


Kenneth J

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag håller på med ett nytt akvarie projekt, ska göra iordning ett 720l akvarium.

Funderar på att sätta i bakgrund, man kommer bara att kunna se in i akvariet från ena långsidan och ena kortsidan med den placering jag tänkt.

Till bakgrund tänkte jag använda frigolit som jag mönstrar med kniv, sedan går jag över med varmluftspistol för att härda till den. Jag stryker på ett lager med fix och pigment.

Min fråga är vad jag skall använda att lacka den med

!? Vill ju inte använda nåt som släpper gift i vattnet.

Tacksam för hjälp.

/Kenneth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag gjorde min bakgrund använde jag frigolit som jag forma med hjälp av en värmepistol sen silicona jag fast frigoliten och efter det så la jag på vanligt putsbruk. När allt härdat så spola jag av allt med vatten. Fyllde karet med vanligt kranvatten och lät det stå så ett par dagar bara.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag gjorde min bakgrund använde jag frigolit som jag forma med hjälp av en värmepistol sen silicona jag fast frigoliten och efter det så la jag på vanligt putsbruk. När allt härdat så spola jag av allt med vatten. Fyllde karet med vanligt kranvatten och lät det stå så ett par dagar bara.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

har du gjort en bakrund? till ditt 100l ? blev det bra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...