Gå till innehåll

Euphyllia vs. Skivanemoner


Sune

Rekommenderade inlägg

Har ett gäng skivor som förökat sig lite för mycket och framförallt på fel ställen, det är en sort som ser ut precis som rickordea juma.

En tanke som slog mig var att ställa en euphyllia bredvid, den brukar ju "bränna" ihjäl allt som är i närheten.. Frågan är vilken som kommer vinna i ett krig, euphyllian eller skivorna?

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror nog på vad det är för Euphyllia. E glabrescens kan bränna det mesta, medan divisa t.ex brukar va ganska snäll. Har haft en yuma skivanemon som halvt brände ihjäl en Caulastrea på en eftermiddag, så dom är ganska tuffa dom med!..

Men det enklaste och säkraste är nog att skrapa bort dom med en kniv. Och ha en Euphyllia där ändå :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Euphyllian vinner så länge den kommer med tentaklerna.. Kommer anemonen upp på stammen underifrån så är det värre för euphyllian genast..

Detta är egen erfarenhet av ämnet rhodacthis anemoner vs eu..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle ju behöva fylla min burk. Kan jag oxå komma? Fast bara om jag får betala något denna gång

Glöm det, denna vackra "pest" kan jag inte ta betalt för ;)

Det är bara att höra av dig och hämta och ska du envisas så får du ta med någon fragg jag inte har :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Euphyllian vinner så länge den kommer med tentaklerna.. Kommer anemonen upp på stammen underifrån så är det värre för euphyllian genast..

Detta är egen erfarenhet av ämnet rhodacthis anemoner vs eu..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanon, jag ska prova på ett ställe där dom växer "fel" och där får fyllian bättre svängrum!

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...