Gå till innehåll

Hur skulle man kunna göra med denna kylare? - Saftkylare


wrang

Rekommenderade inlägg

Fick idag en saftkylare från jobbet en sådan där Juice o saftkylare med 2st a 12 liter genomskinliga behållare

Kom hem idag å såg att det var 28grader i vattnet redan (16.00)

Tipps hur man skulle kunna använda denna kylaren för akvariet.

- på golvet å en pump som pumpar akvarievattnet i en slang som ligger i behållaren??

Själva omrörarna (de röda) kan man plocka bort

På kylkroppen inne i behållaren bildas det lätt is, Vet ej vad det är för material på denna

Behållarna är utav genomskinlig plast

santos-1.jpg

post-736-14468912175346_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wagga wagga :-)

Det enda sättet är att ha gul saft i den ena behållaren och röd saft i den andra :-) Väcker fina minnen från femårsåldern när man var med på Domusresturangen :-)

Har letat som en tok efter en sådan men aldrig fått tag på någon... :-) Skitroligt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tryck ner massa meter slang uppifrån och ha den som en vanlig kylskåpskylare som man sett miljoner modds på... dock säger jag detta som aldeles för överförfriskad, så ta ingen notis om detta fylleinlägg ;)

Gonatt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kör nu med en ölkylare där jag lindat slang i kyltanken och det funkar dåligt, slangen verkar isolera en hel del.

kylaren har förvisso långa slingor i rostfritt och eftersom det är för livsmedel så är det garanterat syrafast rosfria rör , men jag vet ändå inte om jag törs använda dessa slingor att köra vattnet från akvariet genom.

Då skulle ju kylningen garanterat bli en annan... men dräper jag allt i burken då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag kopplat in rostfria slingan som det är tänkt och den kyler ner vattnet från +29 till 15 grader på utgående vattnet utan probz, och då har jag bara kopplat in en tredjedel av kylslingorna!

-alltså så isolerar siliconslangarna ordentligt, förvisso hade jag inte lika långa slangar som dom inbyggda slingorna.

-det gäller att inte lämna denna manick på utan tillsyn... måste tillverka någon styrning till den så att man kan köra den automatiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Är inne nu igen med att modda denna kylare. Bökigt att sälja tror jag eller frakta den till en ev köpare??

Så kollade lite mer på denna idag och kom på att tar man bort de befintliga behållarna och bygger en låda utav plexiglas och omsluter de kyl "torn" som finns där idag och lackar dessa med akvarielack så borde det vara klart med denna??

Vet som sagt inte vilket material det är i kyl"tornen" så bättre att ta det säkra före det osäkra.

1:a bilden är hur den ser ut

2:a bilden är hur det var tänkt.

Är det ändå en dum ide.??

post-736-14468912301565_thumb.jpg

post-736-14468912301701_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...