Niclas Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Hej Alla, Min UVC började att strejka trots att den inte gått mer än 5-6 månader, har släckt o tänt den då o då utan problem. Nu hade jag den avstängd p.g.a. av värmen men tänkte starta den i alla fall nu men då börjar den att krångla. Den tänder och är tänd fullt ut i ca: 5sekunder, sen slocknar den (dock inte helt, försöker tända verkar det som) sen drar den igång o lyser fullt ca: 5 sek igen o så börjar det om. Vad beror detta på? Är det glimmtändaren? Har jag sån tur?Tack för som vanligt snabba svar!:glad: Citera
Mazi Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Mina lysrör brukar blinka o ha sig utan att tändas när glimtändaren strular.Men jag vet inte men gissar på glimtändaren också.MVH Max Citera
john.w Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 om det är glimmtändaren funkar det med dom nya elektroniska eller vad dom heter. Dom som är mycket säkrare än dom gamla eftersom dom inte blinkar utan stänger av sig när röret är dåligt???? Citera
wrang Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Okey låter då som om du får köpa en ny singel tändare för det watt tal du har på lampan Citera
john.w Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 denna menar jagGlimtändare elektronisk Ny typ av glimtändare med flera fördelar. Ger mycket längre livslängd på lysrören. Minskar underhålls- och lysrörskostnaderna med 50-70%. Behöver ej bytas ut. Stänger av blinkande lysrör och förhindrar då överhettning och brand i reaktorerna. Energisnål. Möjliggör tändning i stark kyla (-45°C). Ger reaktorerna längre livslängd. Singel = enkelrör. Serie = 2 rör.Art. Nr 1- Antal 32-57 4-65W singel 39,00 st. 32-58 4-22W serie 39,00 st. Se om varan finns i lager! Citera
Niclas Postat 4 juli 2005 Författare Postat 4 juli 2005 Japp, min LG har en glimtändare modell Sylvania FS-11, helt vanlig "gammaldags" modell. Men av Era svar så verkar det lösa sig om jag köper en ny.Tack alla! Citera
Guest lysröret Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 jag har köpt philips S 10-E elektroniska tändare för 49kr/st.de tänder bekvämt och fint.dessa elektr. tändare skickar en spänningsstöt som tänder röret.det kittlas lite om man inte är försiktig.jag har skrivit att jag är emot elektronik till nätspänning men här gör jag ett undantag.ordinarie tändares metallbläck kan fastna mot varandra vilket leder till överhettning av reaktorn. min granne som är brandman berättade att han varit på flera uppdrag med överhettade reaktorer.ska ev köpa de som claes ohlsson har, i morron.enda problemet är att de värmer i 2,3 sekunder så man får vänta innan man får ljus, men ger längre livslängder än med HF. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.