Gå till innehåll

UV-rörs problem


Niclas

Rekommenderade inlägg

Hej Alla,

Min UVC började att strejka trots att den inte gått mer än 5-6 månader, har släckt o tänt den då o då utan problem. Nu hade jag den avstängd p.g.a. av värmen men tänkte starta den i alla fall nu men då börjar den att krångla. Den tänder och är tänd fullt ut i ca: 5sekunder, sen slocknar den (dock inte helt, försöker tända verkar det som) sen drar den igång o lyser fullt ca: 5 sek igen o så börjar det om.

Vad beror detta på? Är det glimmtändaren? Har jag sån tur?

Tack för som vanligt snabba svar!:glad:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

denna menar jag

Glimtändare elektronisk Ny typ av glimtändare med flera fördelar. Ger mycket längre livslängd på lysrören. Minskar underhålls- och lysrörskostnaderna med 50-70%. Behöver ej bytas ut. Stänger av blinkande lysrör och förhindrar då överhettning och brand i reaktorerna. Energisnål. Möjliggör tändning i stark kyla (-45°C). Ger reaktorerna längre livslängd. Singel = enkelrör. Serie = 2 rör.

Art. Nr

1-

Antal

32-57

4-65W singel

39,00

st.

32-58

4-22W serie

39,00

st.

Se om varan finns i lager!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

jag har köpt philips S 10-E elektroniska tändare för 49kr/st.

de tänder bekvämt och fint.

dessa elektr. tändare skickar en spänningsstöt som tänder röret.

det kittlas lite om man inte är försiktig.

jag har skrivit att jag är emot elektronik till nätspänning men här gör jag ett undantag.

ordinarie tändares metallbläck kan fastna mot varandra vilket leder till överhettning av reaktorn. min granne som är brandman berättade att han varit på flera uppdrag med överhettade reaktorer.

ska ev köpa de som claes ohlsson har, i morron.

enda problemet är att de värmer i 2,3 sekunder så man får vänta innan man får ljus, men ger längre livslängder än med HF.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...