Gå till innehåll

stympad sjöstjärna?


slarvid

Rekommenderade inlägg

Svält är nog den vanligaste orsaken till att stjärnor tappar ben på dethär viset, tråkigt nog.

Kan du flytta den till nån som har en inkörd sandbädd i några månader så kommer den att återhämta sig lättare än om den går kvar.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur stor sandbädd har du (kan du inte skriva akvariestorlek i din profil) Är det för liten sandbädd spelar det ingen roll om den är inkörd, då den inte innehåller tillräckligt med mat. (vad jag vet är orsaken till död hos sjöstjärnor ofta svält över ett par månader)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror på svält. pula ner lite mysis eller krill i sanden då och då så kommer den få i sig lite käk. En liten smörbult är nog att föredra ur sandvändar aspekt i så litet kar.

Så din föraning är nog sann

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gav bort min, samma sort som din eftersom den inte alls mådde bra i mitt kar har ett rsm så borde vara 40*50cm sand. Helt enkelt förlite sand för den, du kanske kan prata med en handlade och byta in den mot något annat? tex en bult?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...