slarvid Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Letar moonlight, och vill ha något jag kan limma i befintlig armatur. Kör aquael nano med tillhörande lampa, ser ut som skrivbordslampa typ för dom som inte vet. Hittade en sida i en annan tråd. Tror ni den här funkar? Eller lyser den för mkt?http://www.aquastyleonline.com/products/Moonlight-kit.html Citera
Laggeman Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Product DescriptionMoonlight KitJag tar det som att det funkar utmärkt som just moonlight.Är du osäker så får du måla på linserna med svart tusch eller nåt så du drar ner på ljusstyrkan över karet. Citera
Heske Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Har den varianten i mitt clownhotel. Dock har jag inte lyckats få några koraller att trivas i karet så antagligen ligger färgspektrat inte optimalt för koraller, men som månljus borde den funka. Fast så många ledar blir nog ganska ljust... Citera
slarvid Postat 29 mars 2013 Författare Postat 29 mars 2013 Det verkar va 9 ledar, går det inte bara klippa av 3 eller 6? Eller ballar hela skiten ur då? Citera
Laggeman Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Man kan köpa mellan 3 och 15 moduler, så eventuellt går det att köra med enbart en modul också.Maila till Aquastyle och hör med dem direkt. Citera
Heske Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Absolut går det o klippa av några, bara transformatorn som kan ta skada... Citera
Guest Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Det där tror jag fungerar kanon bra sj har jag 3x 3W blå fungerar Citera
Manks Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Måste ha minst tre moduler, fråga mig inte varför (kan säkert gå att fixa ändå med lite diy) Dock är det en jävla kräm i dem enligt mig. aldeles för starkt för månljus i mitt akvarium i alla fall. köra dem på halva styrkan borde de bli perfekta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.