kryllet Postat 31 mars 2013 Postat 31 mars 2013 Hej. nu har jag köpt en lite diamond goby (sandvändare) som ska rensa lite i sanden är tanken. Nu när jag släppte i honom i akvariet så blir min blågula demsel helt tokig. Den försöker slå den nya gobyn med stjärten och jagar den så fort tillfälle ges. Vad ska jag göra?? Vänta och se. eller försöka separera dem? Citera
Hoyt Postat 31 mars 2013 Postat 31 mars 2013 Prova att sätta upp en spegel. Jag tog magnet skrapan o sen satte spegel fast imellan. Så sätt de gärna där bitter tanten har sitt tillhåll (om den har nått). Då lär den ha o göra och gobyn kan finna sig en plats. Citera
Hoyt Postat 1 april 2013 Postat 1 april 2013 Posta gärna resultatet, nyfiken själv hur de funkar på andra fiskar. Men kirurger funkar de klockrent på, sen så va alla andra fiskar där o spegla sig av o till, så de var fler som uppskatta de Citera
kryllet Postat 1 april 2013 Författare Postat 1 april 2013 Posta gärna resultatet, nyfiken själv hur de funkar på andra fiskar. Men kirurger funkar de klockrent på, sen så va alla andra fiskar där o spegla sig av o till, så de var fler som uppskatta deDet fungerade! Nu är det full fokus på speglen istället för gobyn Citera
Hoyt Postat 1 april 2013 Postat 1 april 2013 Hahah va bra.Kul att en glad amatör som ja kan va till nytta.Sen kan du ju prova senare att ta bort spegeln, efter ett tag så brukar dem ha godkänt den nya fisken.Men ja tyckte de va kul för alla fiskar uppskatta den så jag hade uppe spegeln lite längre Citera
Chum Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Det festliga med Deb/Flo är att hon mer liknar en Chelmon än en Damsel... ingen av dem är ju blå ändå så Citera
Manks Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Chum: Nu är väl inte riktigt Hitta nemo en dokumentär, och jag ville bara illustrera fiskarnas medvetande där Men man är ju nyfiken på hur det gått. Citera
Chum Postat 29 maj 2013 Postat 29 maj 2013 Absolut, sorry om jag kapade tråden... menade bara att alla andra är ganska lika sina förebilder, utom hon. Hur har det gått som sagt? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.