Gå till innehåll

Problem!


kryllet

Rekommenderade inlägg

Hej. nu har jag köpt en lite diamond goby (sandvändare) som ska rensa lite i sanden är tanken. Nu när jag släppte i honom i akvariet så blir min blågula demsel helt tokig. Den försöker slå den nya gobyn med stjärten och jagar den så fort tillfälle ges. Vad ska jag göra?? Vänta och se. eller försöka separera dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova att sätta upp en spegel. Jag tog magnet skrapan o sen satte spegel fast imellan. Så sätt de gärna där bitter tanten har sitt tillhåll (om den har nått). Då lär den ha o göra och gobyn kan finna sig en plats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Posta gärna resultatet, nyfiken själv hur de funkar på andra fiskar. Men kirurger funkar de klockrent på, sen så va alla andra fiskar där o spegla sig av o till, så de var fler som uppskatta de

Det fungerade! Nu är det full fokus på speglen istället för gobyn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahah va bra.

Kul att en glad amatör som ja kan va till nytta.

Sen kan du ju prova senare att ta bort spegeln, efter ett tag så brukar dem ha godkänt den nya fisken.

Men ja tyckte de va kul för alla fiskar uppskatta den så jag hade uppe spegeln lite längre :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...