Gå till innehåll

Saltaffärer i amsterdam?


Manks

Rekommenderade inlägg

Ska åka till amsterdam ett par dagar i början av maj. Kommer åka hem en måndag, vilket ger mig möjlighet att kanske köpa med mig något hem. Mitt problem är att jag vet inte vad det finns för saltaffärer i amsterdam. jag anser mig vara en bra googlare, men där går jag bet, de få sidor som jag hittat är på Nederländska, vilket jag faktiskt inte kan stava mig fram på.

Så vad finns det för butiker i fysisk form som är värda att ta sig en titt på? De har ju både Salifert och DeJong. Vad jag vet är de rätt stora på växtakvarier i det landet, så min känsla är att det borde finns lite smått och gott att hitta. Så snälla hjälp mig, (är ni snälla kan ni kanske få en fragg för besväret ;))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sherwan: Jag tror det tar längre tid än 5-6 timmar för fiskarna att åka från indonesien till europa ;) Men nej, fiskar är inget jag planerar att ta med mig. Tänkte man kanske kunde hitta lite ovanliga koraller att sprida i sveriges land och rike.

Fotte: tack, men stängt på måndagar :(

Svahn och stig: Tack. ska kika på dem i natt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Typiskt det kollade jag ju inte. Vem har stängt på måndagar... Tittade lite hastigt på några av dom andra förslagen men dom verkar ligga en bra bit utanför amsterdam, mer som mellan amsterdam och utrecht och amsterdam och rotterdam.

Har du tillgång till bil där så är det kanske ett förslag. Var på kurs ca 5mil utanför Amsterdam för ett par veckor sedan, tågen går ganska vettigt. Men om dom stannar precis i dom mellanstäderna får du lista ut själv isåfall :D

Fotte: tack, men stängt på måndagar :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...