Gå till innehåll

Sthylopora milka ljus+cirkulation


Guest

Rekommenderade inlägg

Någon som har erfarenheter ang denna fina korall.? har tidigare tragglat med denna men flyttade den till en lugn plats i karet som ej har så mycket cirkulation ej heller så mycket ljus.

Och tycker den blommar upp bättre och ser friskare ut. Är det så att denna korall gillar lite lugnare vatten samt lite lummigare ljus?

Cirkulationen är ca 2cm/sec ljuset har jag inget att mäta med men det är i kanten av karet 45cm från 150W MH och ej rakt under.

Tänkte så man inte tar död på den men den ser ut som den gillar läget väldigt bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

totalt i karet har jag totalt 6000l/h men just där korallen står mätte jag med lättaste medel något skräp som flöt förbi och mätte hur långt det färdades på 1sec ej så noga räknat men iaf lite hum. det flaxar lite lätt i polyperna. så det är säkert något högre en va jag räknat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fin Milka som har växt kraftigt sen jag köpte den för ca 2 år sedan. Min står ca 50 cm från en Korallia Nano som blåser rätt på så flödet blir nog ganska brett. Den står även högst upp i karet. Som i ett RSM130 betyder under två stycken kompakt T5 10000K/Actinic.

Ibland har jag råkat rikta returpumparna jakt på den men det gillade den inte. För stark och och koncentrerad cirkulation var alltså inte bra. Skall även säga att jag fått min att slå ut kraftigare med Seachem Reef (Plus + Trace). Men vilka näringsämnen man kör med spelar säkert mindre roll bara det är något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag höjde upp den lite nu så den har medel + i cirkulation Nu står den lite ljusare. Har haft den tidigare rakt under MH den har växt dåligt. Så får hoppas den gillar detta bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min står på toppen av en pelare, 20-25 cm under utan (LED ljus) samt en Tunze 6025 som blåser precis bredvid (inte på). Den är kraftigt lila med blå polyper som är ute varje dag och vaggar fint av vattenflödet =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min värkar svara bra på placeringen jämt utslagen ser en tindens till att den vill lappa ihopa det sista av gamla skadorna. Dock är det en bra bit kvar till sin forna prakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte jag la ut mina värden på myreefstats. Jag finner inget fel på mina värden heller. Mätte idag. Den liksom vägrar läka över en gammal fragskada samt lite annat gammalt.

Skickar med en bättre bild hur tycker nu den värkar på ser ju inte jätte stilig ut men dock bättre en innan.

Dock så vart det endel partiklar i vattnet för sandvändare hade party just när man skulle ta en bild.

post-7043-14468929023937_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...