Elcopo Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 (ändrat) Hej...jag e i startgroparna att fylla på vatten i mitt första saltvattensakvarium, och hade tänkt anemonsäkra mina cirkulationspumpar direkt...jag har en vortech mp10 och den har ett filter runt om insuget, så den borde vara lugn... Sen har jag även en tunze streamer 6045.... Har funderingar på en plastkruka som man gör hål i och som man sedan placerar över pumpen... Zoogiganten som berättade om den lösningen... Den funkar nog, men e estetisk sisodärsnygg... Har någon annan en bra lösning..../Jonas Ändrat 11 april 2013 av Wiking Citera
Blåbert Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 Gå inte på damstrumpa bara!Annars sägs tet att man kangöra ett svep av filtermatta runt - lär se förjävligt ut dock Citera
Elcopo Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Oops... blev visst säkra två gånger i rubriken... Frågan gäller ju två pumpar så jag skyller på det... Tack för svaret Robert... Ska fundera på det alternativet.... Citera
Elcopo Postat 10 april 2013 Författare Postat 10 april 2013 Ingen annan som har en smart idé...?? Citera
Guest Postat 11 april 2013 Postat 11 april 2013 Modell större kruka som man har till större vattenväxer. Stora lökväxter borde ha kruka som passar sedan sätta fast den med stipes Citera
Laggeman Postat 11 april 2013 Postat 11 april 2013 Annars kan du köpa fler av den modellen som sitter på Vortechen och tråckla ihop med fiskelina tex så det sitter fast på Tunzen. Citera
Elcopo Postat 11 april 2013 Författare Postat 11 april 2013 Annars kan du köpa fler av den modellen som sitter på Vortechen och tråckla ihop med fiskelina tex så det sitter fast på Tunzen.Det fungerade perfekt... :-) jag fick visserligen använda 2 st vortechskydd, men det ser riktigt bra ut...../Jonas Citera
alexochingencarina Postat 12 april 2013 Postat 12 april 2013 Tappar man inte effekt av att ha sådär? Citera
Blåbert Postat 12 april 2013 Postat 12 april 2013 Jo det är klart att flödet stryps, särskilt när det fastnar skit i strumpan.Men det är ju bättre än damstrumpa iaf!Komstigt att det inte finns nån snygg komerciell lösning Citera
alexochingencarina Postat 12 april 2013 Postat 12 april 2013 Ja! Det är rätt vanligt med anemoner. Själv har jag en tunze som pumpar 10000l/t utan skydd. Största problemet är väll när anemonen är ny och letar efter en bra plats att sitta på. Sen sitter den ju där den sitter. Citera
Elcopo Postat 13 april 2013 Författare Postat 13 april 2013 Visst tappar den effekt.. Pumpen e lite överdimensionerad i mitt kar så förhoppningsvis så blir det bra i slutändan... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.