Heske Postat 9 juni 2013 Författare Postat 9 juni 2013 Nu har karet varit igång ett tag så tyckte det va dags att stoppa i lite nytt.ÖversiktsbildLite ephyliaEn eremit som tydligen ville va med på bild...Märks det att jag gillar ephylia?Råkade också springa på det minsta exemplar jag någonsin sett av en av mina drömfiskar, kändes ju givet att den skulle få följa med hem då. Citera
Svahn Postat 9 juni 2013 Postat 9 juni 2013 Råkade också springa på det minsta exemplar jag någonsin sett av en av mina drömfiskar,Vad är det för någon? Citera
Heske Postat 9 juni 2013 Författare Postat 9 juni 2013 Vad är det för någon?Zebrasoma veliferum/ segelfenskirurg Citera
Svahn Postat 9 juni 2013 Postat 9 juni 2013 Ja, den var verkligen liten.....jag har en stor och maffig. Citera
Heske Postat 9 juni 2013 Författare Postat 9 juni 2013 Måste ha en ganska liten för att den ska kunna trivas i mitt "lilla" kar tills jag skaffar ett större, nu gäller det bara och hålla igen med matningen så den i te växer för fort. Den har dock redan ätit både flakes och artemia när jag matade nu ikväll Citera
Heske Postat 10 juni 2013 Författare Postat 10 juni 2013 Igår när jag packade upp upptäckte jag att jag inte fått maten jag köpte med mig hem så det blev till och åka tillbaka och hämta den idag. När jag ändå va där gick jag en runda bara för att kolla, upptäckte då att jag missat en grej igår. Så den lille krabaten fick följa med hem idag istället Citera
alexochingencarina Postat 10 juni 2013 Postat 10 juni 2013 Fin fisk där! Akta så han inte äter upp din sexyshrimp! Citera
Heske Postat 10 juni 2013 Författare Postat 10 juni 2013 Fin fisk där! Akta så han inte äter upp din sexyshrimp!Kirurgen? Dröjer nog ett tag isf, räkan är ca 5-8mm o kirurgen är nog kanske 3cm Citera
Heske Postat 10 juni 2013 Författare Postat 10 juni 2013 Haha! Okej!Som sagt, minsta exemplaret jag någonsin sett Citera
Heske Postat 12 juni 2013 Författare Postat 12 juni 2013 Upptäckte igår att kirurgen fått en del vitaprick, en annons här på guiden och flera svar senare sitter jag nu här med en ozon till låns och kirurgen ser redan bättre ut Kommer fortsätta med vitlöksmarinerad mat och köra ozonet ett tag till så löser det sig säkert... Citera
Heske Postat 16 juni 2013 Författare Postat 16 juni 2013 Va och besökte Zoogiganten nu i veckan och passad på att utnyttja deras "rea"Lite nya koraller... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.