Fildur Postat 20 april 2013 Författare Postat 20 april 2013 Ja enligt salifert är fosfat mellan 0 och 0.03 och nitraten ligger på ca 0.5 med red sea, skumt jag tänkt så fel med mitt red sea test om fosfaten (troligen). SÅ jag kommer att avbryta fosfatsänkning kuren. Det har faktiskt bara blivit mer "röd slime" så troligen har jag i och med min ökning i skötsel dragit ner värdena för lågt istället. Citera
Guest Postat 20 april 2013 Postat 20 april 2013 Jo brukar bli en del cyano när man kommer ner i värdena. Men kanske kan behövas någon underhålls dos. För att hålla det på en bra nivå. Det är inte lätt att läsa av dessa skalor. Jag brukar kolla i karet och ha riktmärken med tester. Citera
Lasse Postat 20 april 2013 Postat 20 april 2013 Detta betyder att FB eller BS gäller MVH Lasse Citera
Fildur Postat 20 april 2013 Författare Postat 20 april 2013 Detta betyder att FB eller BS gäller MVH LasseHaha jo det har du rätt i! ;-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.