Gå till innehåll

Krill frystemp dagen skratt


Guest

Rekommenderade inlägg

Detta måste ju vara tryckfel eller ska krill förvaras i -118C Tyckte det va väl kraftigt. undra vem som har så kallt i frysen inte jag iaf :D

Fnissade lite för mig själv när jag såg det :)

post-7043-14468929158727_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe Tänkte just det samma tänk om någon stackare tror på fullaste allvar att man ska ha torris för att kyla krill skulle dock se rätt kul ut :) jag använder bara torris för att paja toaholkar exprement för många år sedan i plugget

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flytande kväve kan användas till att frysa toaholkar också. På ett kännt experimentställe i Göteborg kom städerskan en dag och var helt förtvivlad - en toalett på nedre plan var totaltäppt och vatten rann ut över kanten (och annat också) Jag gick ner - lyfte på locket och konstaterade att det syntes inget som blockerade hålet ut. Det var kristallklart ner till botten - okey - då sitter det nog en stor skit i vattenlåset sa jag och tog en toaborste och stötte ner den för att skapa ett tryck genom vattenlåset.... Klonk sa det och borsten kom bara halvägs ner i holken - men jag ser ju botten...... Tänk, tänk, tänk - toaletten ligger 20 meter ifrån visningssalen och där håller guiderna på med experiment med ..... J-a guider - de har hällt ut överblivet flytande kväve i holken är klart - och så var det - och om jag inte minns fel så brukar just den kreativa guiden ibland skriva här.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall det nu vara riktigt kallt så har tydligen nån nu lyckats åstadkomma en temperatur under noll kelvin. Det har vi ju lärt oss är omöjligt men tydligen inte. Kanske fungerar till och med till krillförvaring?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall det nu vara riktigt kallt så har tydligen nån nu lyckats åstadkomma en temperatur under noll kelvin. Det har vi ju lärt oss är omöjligt men tydligen inte. Kanske fungerar till och med till krillförvaring?

http://feber.se/vetenskap/art/260596/kvantumgas_kallare_n_absoluta_/ Dom har lyckats komma under.

men 180 grader celcius är väll inte under absoluta nollpunkten som är −273,15 °C i celcius

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast den absoluta nollpunkten är tydligen inte längre absolut även om det är det vi lärt oss. Det går tydligen att komma under noll kelvin. Fast det är väl tveksamt om man kan säga att det blir kallare då, kanske snarare annorlunda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...