pegekin Postat 16 april 2013 Postat 16 april 2013 Kan man använda akvarievatten att kläcka artemia eller blandar man helt enkelt nytt saltvatten bara ? Citera
Olle Postat 16 april 2013 Postat 16 april 2013 Kan man använda akvarievatten att kläcka artemia eller blandar man helt enkelt nytt saltvatten bara ?Jag tar vattnet ur akvariet. Funkar fint för mej Citera
daniel_i_malmö Postat 16 april 2013 Postat 16 april 2013 Jag tar vattnet ur akvariet. Funkar fint för mejSamma här. Citera
knabbuziak Postat 17 april 2013 Postat 17 april 2013 Det finns ju atremiakläckare som man kan sätta i akvariet... den har jag sett fungera med akvarievatten. Kan leta fram länk om det är av intresse...Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
jensnordfalt Postat 25 april 2013 Postat 25 april 2013 Jag blandar lika mängder akvarievatten och kranvatten efter den rekommendation jag fick där jag köpte "kläckaren".Jag har en fundering utifrån hur mycket/ofta man kan mata med artemia. Vad jag förstått så är det ett perfekt foder på så sätt att det både aktiverar fiskarna plus att det inte bildar nitrit så att man kan ha i hur mycket som helst. Men, kan det bli för mycket eller kan jag hålla på och kläcka kontinuerligt hela tiden? Citera
xxxperxxx Postat 17 maj 2013 Postat 17 maj 2013 Alltid använt akvarievatten från vattenbyten t.ex. Funkat klockrent hittills. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.