patchi Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Jag vill gärna starta upp mitt kar men vågar inte riktigt. Har läst och läst så mycket jag kommer över men tycker att det är rörigt och det finns så många olika sätt verkar det som. Vad jag vet så finns det bara en hsndlare här i karlstad som har saltvatten och han var lite svår att få råd av upplevde jag, samt att han inte säljer tekniska prylar. Frågade i andra akvariebutiker och de sa att de gärna kan plocka hem grejer om msn vet vad man ska ha men de har inte kunskapen. Men det måste väl finnas någon som bor här som har kunslap och kan vara lite rådgivare så man vågar komma igång? Tänker att man lär sig under tiden. Men vore bra ha någon att ställa dumma frågor till och som kan fysiskt hjälpa en när man inte förstår, kan vata svårt ibland att förstå i textform hur man ska gå tillväga..Mvh sofie Citera
Hermanbrute Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Jag bor inte i karlstad längre men är det något du undrar övrr så är det bara att fråga på! Citera
Guest Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Samma här fråga på bara så svarar vi så bra som det går:) Citera
patchi Postat 19 april 2013 Författare Postat 19 april 2013 Tack alltså om man har ett akvarium med sump under, ska man ha nån typ av filter där i? Vart exakt ska det sitta och bestå av? Vart kan jag inhsndla det? En skummare har jag ingen än, har hittils bara köpt själva karet med bänk och sump. Det är ca 200 liter och utavrinning ner inunder. Fick med en pump att sätta i karet också. Citera
DaTrucka Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Är helt övertygad om att Edward tar sig an en nykomling under sina vingar.Sjysst kille, med en del kunskap.Finns säkert fler duktiga i krokarna, men det var honom jag kom på sådär på rak arm.Skjut iväg ett PM till honom och fråga. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.