Gå till innehåll

finns det någon i Karlstadtrakten som kan handleda mig lite? :)


patchi

Rekommenderade inlägg

Jag vill gärna starta upp mitt kar men vågar inte riktigt. Har läst och läst så mycket jag kommer över men tycker att det är rörigt och det finns så många olika sätt verkar det som.

Vad jag vet så finns det bara en hsndlare här i karlstad som har saltvatten och han var lite svår att få råd av upplevde jag, samt att han inte säljer tekniska prylar.

Frågade i andra akvariebutiker och de sa att de gärna kan plocka hem grejer om msn vet vad man ska ha men de har inte kunskapen. Men det måste väl finnas någon som bor här som har kunslap och kan vara lite rådgivare så man vågar komma igång? Tänker att man lär sig under tiden. Men vore bra ha någon att ställa dumma frågor till och som kan fysiskt hjälpa en när man inte förstår, kan vata svårt ibland att förstå i textform hur man ska gå tillväga..

Mvh sofie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :) alltså om man har ett akvarium med sump under, ska man ha nån typ av filter där i? Vart exakt ska det sitta och bestå av? Vart kan jag inhsndla det? En skummare har jag ingen än, har hittils bara köpt själva karet med bänk och sump. Det är ca 200 liter och utavrinning ner inunder. Fick med en pump att sätta i karet också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...