harrgustav98 Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Hej min BTA anemon har mått finfint tills nu när jag ser att tentaklerna blir skrynkliga(inte alla 10st kanske). är detta normalt?, om inte vad är det och vad ska man göra? Citera
Casio Postat 19 april 2013 Postat 19 april 2013 Hej Gustav,Igår skruvade jag ned styrkan på min LED belysning, maxspect razor, då jag har fått en något tilltagande tillväxt av alger sedan jag köpte belysningen. Idag kunde jag se att en av mina BTA anemoner har fått som du beskriver "skrynkliga" tentakler. Detta är inget önskvärt. Snarare ett tecken på att anemonen ej mår vidare kanon just ju. Antingen byter den plats av sig självt eller så får jag öka belysningen. Det du får göra är att summera sista tidens händelser i karet om du vill ha utförligare råd. Anemoner kan vara känsliga för dåliga vattenvärden. temperaturskillnader samt övermatning/undernäring.MvhEric Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.