Gå till innehåll

Fått dyr UPS faktura


mikoto

Rekommenderade inlägg

Kan hälsa här att FS ordna 128$ åt mig i återgällning(för UPS avgift på 800 kr för omtullning). Det är jag nöjd med. Mycket trevliga att ha att göra med, till skillnad från UPS som verkar byggt upp ett företagsego som bygger på att inget som har med de att göra blir fel... I fortsättningen ska jag kolla packsedlarna lite hastigt om de kommer från utanför EU innan jag skriver på. Men det känns som att det här är en inte allt för vanlig händelse.

Jag orkar inte tulla om eländet dock känner jag, med de 800 kronorna så blev moms och avgift 713 kronor för kylaren och det är nog ungefär vad det blivit normalt sett.

Bra att det löste sig :)

Varför skulle det behöva tullas om?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är tullat paketet, det är då tullat efter packsedeln i detta fall. Om sedeln inte stämmer så innebär det att tullverket måste kalkylera om tullen och därmed omtulla paketet.

Idag ringde det en ganska trevlig kvinna från UPS dock, hon sa att jag kunde ta upp saken med tullverket direkt. Fick tullärende nummer och telefonnummer av henne. Så slapp jag gå genom UPS. Ska undersöka saken. Nu har ju FS varit schyssta men går det lösa detta på ett propert sätt tänker jag inte säga nej...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...