Sweet*Lou Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Efter att ha fyllt upp 130karet lite väl fort så införskaffade jag mig ett rsm 250, den silverfärgade varianten begagnat. Men den färgen passar bara inte in i hemmet, så det blev en tur till billackerarn med allt isärskruvat och vitt skulle de bli!kanon hur fint som helst. Men så började tankarna om en separat sump för att få bort alla ljud från skummare, pumpar osv. Jodå sump inhandlad 100x40x40."Så där kan de inte se ut i gästrummet" sambons ord;)ut i snickarboa och tillverka sumpmöbel.Sådär ja, en bänkskiva med gångjärn ska de på oxå men kommer alltid stå öppet, förutom när man har gäster i huset.då var de dags för borrning, fick hjälp av en kompis pata76 här på forumetFortsättning följer... Citera
Manks Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Ser ju helt jävla grymt ut det här. Kommer bli toppen att följa. Tänk på att det kan bli lite fuktigt i sumpen om ni har gäster över en helg, så inte väggen tar stryk. Citera
patan76 Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Det här kommer att bli kanon bra robin och lowisa. Karet e skit snyggt vitt å knäpp tyst kommer det bli med sump och teknik i annat rum å själv klart plats för fraggavdelning i sump:cool: See you at work mr sweet lou Citera
JoWa Postat 1 maj 2013 Postat 1 maj 2013 Det är ju ni ju stod bakom er när ni köpte rör till eran sump dragning på triton, själv köpte man lite revcement. Såg lite kul ut när ni hade 3m rör i handen, lycka till!! Citera
JoWa Postat 2 maj 2013 Postat 2 maj 2013 gick helt okej men man ska nog cementera med torra stenar tog inte 60sekunder med blöt sten.. Citera
Sweet*Lou Postat 2 maj 2013 Författare Postat 2 maj 2013 tack manksen! Jo ska bli kul å se hur det artar signej precis men stängt får de bara vara nattetid så ljuden inte stör just då Citera
Sweet*Lou Postat 2 maj 2013 Författare Postat 2 maj 2013 Jowa- tror på att torka stenen just där du ska limma;) Citera
JoWa Postat 2 maj 2013 Postat 2 maj 2013 jag brukar ju ha så bråttom med allt att jag glömmer bort att torka:) haha Citera
Sweet*Lou Postat 2 maj 2013 Författare Postat 2 maj 2013 Borrningen gick kanon, stod ute på gräsmattan med vattenslangen medans Pata borrade för fullt;) Citera
Sweet*Lou Postat 2 maj 2013 Författare Postat 2 maj 2013 Sådär var hålen i bänken klara.Rören för avrinningen på plats, då är det bara returen kvar i rörväg;)Här är en bild som visar hur Karen står i förhållande till varandra. Citera
patan76 Postat 3 maj 2013 Postat 3 maj 2013 Godafton torparn limmat rören än eller dricks det bara öl;). Citera
Sweet*Lou Postat 3 maj 2013 Författare Postat 3 maj 2013 Bara öl än så länge;) var ju tvungen att måla väggen bakom en gång ikväll, en målning till imorgon och sen kan man börja igen:) när ska vi borra igen då Citera
patan76 Postat 3 maj 2013 Postat 3 maj 2013 Kanske i helgen.Vilken storlek är det på dom hålen? Citera
patan76 Postat 6 maj 2013 Postat 6 maj 2013 Tänk på att väga in bänken ordentligt så minimerar du sprick risken;-) Citera
Sweet*Lou Postat 13 maj 2013 Författare Postat 13 maj 2013 Sådär ja! Då är karet fyllt med osmos + salt, stenen hämtar jag nog imorgon hemma hos pata76. Har ca 40 kg ls i en tunna som han varit bussig och tagit hand om i saltkällarn;)Mer bilder kommer så fort det sker någon förändring... Citera
Heske Postat 13 maj 2013 Postat 13 maj 2013 Riktigt snygg sumplåda, dessutom redigt praktiskt och ha den så lättillgänglig! Citera
Sweet*Lou Postat 14 maj 2013 Författare Postat 14 maj 2013 Riktigt snygg sumplåda, dessutom redigt praktiskt och ha den så lättillgänglig!Tack ska du ha! Jo det är väl smidigt;) Citera
DaTrucka Postat 14 maj 2013 Postat 14 maj 2013 Smidig lösning.Men se till att montera fläktar och ventilationshål i lådan, annars ruttnar det på nolltid.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Mr_Ewing Postat 15 maj 2013 Postat 15 maj 2013 Riktigt snygg setup!Är lite avis på att jag inte får göra sådär genom väggen in till grannen Citera
Sweet*Lou Postat 15 maj 2013 Författare Postat 15 maj 2013 Riktigt snygg setup!Är lite avis på att jag inte får göra sådär genom väggen in till grannen Tack ska du ha! Jo det blev rätt så bra faktiskt. Nej det är nog lättare gjort om man bor i villa än lägenhet;) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.