Matthias_H Postat 4 maj 2013 Postat 4 maj 2013 (ändrat) jag har haft igång mitt akvarium i två veckor nu och jag har satt i lite levandesten för 1 vecka sedan och så skummade det fint i röret så det var nästan upp i koppen lite smuts kom ner i koppen. nu när det varit igång ett tag så skummar det inte så mycket är bara halva röret och vattnet är helt rent ska de göra så ? tänkte om den inte skummar ifall det inte är smutsigt ?? satt ner en streampump igår en tunze 6025 som sitter på samma sida som skummaren tänkte om det kan ha med det att göra ? sitter ca 5cm från insuget till skummaren ? TIPS ??? Lite dålig bild men man ser ju lite iallafall. Ändrat 4 maj 2013 av Matthias_H Citera
Laggeman Postat 4 maj 2013 Postat 4 maj 2013 Vilken skummare har du?Det kan dröja ett tag innan en skummare funkar optimalt, men samtidigt måste det finnas skit att skumma ut också. Citera
Matthias_H Postat 4 maj 2013 Författare Postat 4 maj 2013 har en juwel skummare. den skummade på bra då jag satt i stenen men nu när den fått köra på ett tag så ser det helt rent ut i sommaren och blir inte alls samma bubblor som sist undrar om det är nått fel eller är det bara låta den köra på ?? Citera
Matthias_H Postat 4 maj 2013 Författare Postat 4 maj 2013 Vilken skummare har du?Det kan dröja ett tag innan en skummare funkar optimalt, men samtidigt måste det finnas skit att skumma ut också.La upp en bild nu så du kan se Citera
Lunka Postat 4 maj 2013 Postat 4 maj 2013 Tror du kan låta den gå. Du har nog skummat ur det lilla skit du hadeMed vänlig hälsning Mathias Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Matthias_H Postat 4 maj 2013 Författare Postat 4 maj 2013 Tror du kan låta den gå. Du har nog skummat ur det lilla skit du hadeMed vänlig hälsning Mathias Sent from my iPhone using Tapatalkaa misstänkte det för den skummade på bra då jag rörde om där nere och möblera och satt i ny sten sen efter en vecka så slutade det skumma som tidigare bara bita sig i läppen nu och vänta till jag kan få ner nå fisk Citera
Fishtank Postat 18 juli 2013 Postat 18 juli 2013 Har du släppt i någon fisk än?Tänkte om skummaren började köra igång på riktigt efter det. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.