Gå till innehåll

hur mycket skum ska det bli i koppen ?


Rekommenderade inlägg

post-7630-14468929369536_thumb.jpgjag har haft igång mitt akvarium i två veckor nu och jag har satt i lite levandesten för 1 vecka sedan och så skummade det fint i röret så det var nästan upp i koppen lite smuts kom ner i koppen. nu när det varit igång ett tag så skummar det inte så mycket är bara halva röret och vattnet är helt rent ska de göra så ? tänkte om den inte skummar ifall det inte är smutsigt ?? satt ner en streampump igår en tunze 6025 som sitter på samma sida som skummaren tänkte om det kan ha med det att göra ? sitter ca 5cm från insuget till skummaren ? TIPS ??? Lite dålig bild men man ser ju lite iallafall. Ändrat av Matthias_H
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har en juwel skummare. den skummade på bra då jag satt i stenen men nu när den fått köra på ett tag så ser det helt rent ut i sommaren och blir inte alls samma bubblor som sist undrar om det är nått fel eller är det bara låta den köra på ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du kan låta den gå. Du har nog skummat ur det lilla skit du hade

Med vänlig hälsning Mathias

Sent from my iPhone using Tapatalk

aa misstänkte det för den skummade på bra då jag rörde om där nere och möblera och satt i ny sten sen efter en vecka så slutade det skumma som tidigare :) bara bita sig i läppen nu och vänta till jag kan få ner nå fisk :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...