Blåbert Postat 5 maj 2013 Dela Postat 5 maj 2013 Köpte fem pseudanthias squamipinnis. En av dem var lila med gul rygg, jag trodde det var hanen, men nu är jag osäker.FrågorKan honor av den här arten få denna färg, eller är det en annan art? Väldigt lik i övrigt, men inte orange.Isåfall har jag ingen hane, kommer nån av honorna bli hane då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 5 maj 2013 Författare Dela Postat 5 maj 2013 BildSent from my iPad using Tapatalk HD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 5 maj 2013 Dela Postat 5 maj 2013 Den lila är enligt mig ingen squamipinnis. Det är en annan sort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 maj 2013 Dela Postat 5 maj 2013 Det är väl en Bartletorum eller hur det stavas. Edit:http://se.reeflex.net/tiere/504_Pseudanthias_bartlettorum.htmEdit 2:Kanske en http://se.reeflex.net/tiere/503_Pseudanthias_evansi.htm ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 5 maj 2013 Författare Dela Postat 5 maj 2013 Evansi känns rimligt...Jaha, hur gör jag nu då?Kommer evansin att köara sig själv?Bör jag köpa en hanne? Eller kommer en hona att ta den rollen?Nån hona till iaf för att få tillräckligt stort stim?Jag lyckas då aldrig få det rätt även om jag läser på.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 5 maj 2013 Dela Postat 5 maj 2013 Den mest dominanta av honorna blir en hane. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 5 maj 2013 Dela Postat 5 maj 2013 Det är en Pseudanthias tuka du fått med squampinisarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 maj 2013 Dela Postat 5 maj 2013 Visst är det en tuka hona.. Norberg har helt rätt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 5 maj 2013 Författare Dela Postat 5 maj 2013 Verkar stämma, är den dödsdömd? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 maj 2013 Dela Postat 5 maj 2013 Tror inte det. Jag har själv ett par olika sorter i mitt kar.. Tror bara den försöker att hålla sig till din "flock"Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 5 maj 2013 Författare Dela Postat 5 maj 2013 Ja, får fixa nån till orange, fyra är för få väl? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.