JNerelius Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Jag kommer att få plats med en sump med måttet 90 x 60 x ?Vilken höjd ska jag ha? Höjden inne i skåpet blir 68 cm.Hur ska sumpen smidigast planeras? Hur stor osmos avdelning? mm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Höjden bör planeras efter skummaren...Hur stort kar skall sumpen användas till?Vad för skummare?Returpump?Andra filter/filterbehållare?Zeovit?Finns så mycket man bör beakta när man planerar sump Jag hjälper gärna till, men behöver mer information Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 Akvariet kommer vara på 728 liter.tekniken är just problemet. har inte kommit så långt. Är ju en djungel.Kom gärna med förslag på kvalitets produkter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Beror lite på vilken budget du har för tekniken...En skummare kan kosta allt ifrån 500 till 25000 Och de är ju olika på olika sätt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 dom jag har tittat på ligger på en kapacitet runt 1500 liter. så man har lite marginal ner till akvariets storlek. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 man kanske inte behöver överdriva med svindyra saker men dom ska fylla sitt syfte och lite i överkant. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Svahn Postat 7 maj 2013 Dela Postat 7 maj 2013 Kom gärna med förslag på kvalitets produkter.Jag köpte en Bubble Magus http://www.fish-street.com/bubble_magus_curve_7_protein_skimmer?category_id=88Fick den igår, skummar mycket ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Dela Postat 7 maj 2013 Jag köpte en Bubble Magus http://www.fish-street.com/bubble_magus_curve_7_protein_skimmer?category_id=88Fick den igår, skummar mycket ;-)Känns som att man får gå upp ett snäpp till BUBBLE MAGUS CURVE 9 CONE ROCK SKIMMER. 900-1500 liter. Till mitt akvarium på 728 liter + sumpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.