JNerelius Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Jag kommer att få plats med en sump med måttet 90 x 60 x ?Vilken höjd ska jag ha? Höjden inne i skåpet blir 68 cm.Hur ska sumpen smidigast planeras? Hur stor osmos avdelning? mm Citera
blackizzz Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Höjden bör planeras efter skummaren...Hur stort kar skall sumpen användas till?Vad för skummare?Returpump?Andra filter/filterbehållare?Zeovit?Finns så mycket man bör beakta när man planerar sump Jag hjälper gärna till, men behöver mer information Citera
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Akvariet kommer vara på 728 liter.tekniken är just problemet. har inte kommit så långt. Är ju en djungel.Kom gärna med förslag på kvalitets produkter. Citera
blackizzz Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Beror lite på vilken budget du har för tekniken...En skummare kan kosta allt ifrån 500 till 25000 Och de är ju olika på olika sätt Citera
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 dom jag har tittat på ligger på en kapacitet runt 1500 liter. så man har lite marginal ner till akvariets storlek. Citera
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 man kanske inte behöver överdriva med svindyra saker men dom ska fylla sitt syfte och lite i överkant. Citera
Svahn Postat 7 maj 2013 Postat 7 maj 2013 Kom gärna med förslag på kvalitets produkter.Jag köpte en Bubble Magus http://www.fish-street.com/bubble_magus_curve_7_protein_skimmer?category_id=88Fick den igår, skummar mycket ;-) Citera
JNerelius Postat 7 maj 2013 Författare Postat 7 maj 2013 Jag köpte en Bubble Magus http://www.fish-street.com/bubble_magus_curve_7_protein_skimmer?category_id=88Fick den igår, skummar mycket ;-)Känns som att man får gå upp ett snäpp till BUBBLE MAGUS CURVE 9 CONE ROCK SKIMMER. 900-1500 liter. Till mitt akvarium på 728 liter + sumpen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.